АЛЬТЕРНАТИВНА ІСТОРІЯ ВАСИЛЯ КОЖЕЛЯНКА

Його романи стали одною з перших
вдалих спроб створення українського фентезі з присмаком «віртуального реваншу»
за поразки українства в реальній дійсності. Деміургійний потенціал Кожелянка
поки що важко визначити, враховуючи те, що всі його романи – суть один
метароман про «віртуальну українську Імперію», коннотований з народними
казками, мілітарними фантазіями антиросійської спрямованості та
науково-популярними розвідками про Атлантиду. Читабельність Кожелянкової прози
дозволяє їй претендувати на увагу широких читацьких кіл.
.jpg)
Найбільше
літературне відкриття останнього десятиліття. Найпарадоксальніший український
письменник — вперше у книжковому форматі. Розкішна інтелектуальна забава для тих,
хто має чуття гумору.
Основою
сюжету стала альтернативна історія про перемогу військ Вермахту і Української
повстанської армії як найбільш боєздатної частини цих військ під час Другої
світової війни. Червону армію відкинули за Урал; Гітлер і Бандера приймають
парад на Червоній площі в Москві...
Роман
Василя Кожелянка є, за словами автора післямови Ігоря Буркута, свідомо
провокативним. «Для нас цей твір перш за все є спробою позбутися застарілих
комплексів... легко сміятися з інших, але лише сміх зі своїх недоліків свідчить
про міцне психічне здоров’я». Кожелянко скидає старі міфи у прірву іронії і тут
же творить нові.
Роман
«Дефіляда в Москві» — лауреат премій «Гранослов» та журналу «Сучасність».
Переможець акції «Книжка року 2000».
Кожелянко В. Конотоп : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2000. – 176 с .
«Роман» про Конотопську битву 1659 року, коли гетьман
Виговський потрощив 100-тисячне московське військо і дістав на вибір кілька
вигідних для України історичних альтернатив. Але не скористався жодною. Та
«упущена вигода» і по нині є драстичною темою дискусій поміж шовіністів, шароварників
і пофігістів.
Сучасний журналюга Автовізій Самійленко дістає з
похмілля пропозицію пана Чортенка, власника газети «Ніч», змотатися у
відрядження не по горизонталі, а по вертикалі: на триста років у глиб. Далі —
репортажі з місця бойових дій для видань різного ідеологічного штибу.

Сатирично-гротескова версія подій 1991 року, коли
виповняється 50 років української самостійности, тематично нагадує попередні та
наступні книги буковинського прозаїка. Після Другої світової війни Україна стає
незалежною, але минає півстоліття, а радости нема: впали ціни на цукор і впав
курс української валюти гривні, за тим поповзли догори ціни на харчі й інші,
вкрай необхідні рядовому громадянину речі.
Дія роману розгортається паралельно в середовищі
правлячого режиму, де готується урядовий переворот зі сміливим убивством вождя
могутньої сусідньої держави Гробачова, мляво замаскованим під трагічний
випадок, та в середовищі чернівецької богеми, опозиційної до правлячого режиму
та зайнятої переважно пиятикою. Любовна історія головного героя роману
талановитого чернівецького журналіста Автовізія Самійленка перетворюється на
драматичний любовний трикутник, у якому всі залишаються нещасливими (тож
шанувальникам хепі-ендів книгу краще не читати), а сам Автовізій стає автором
кількох альтернативних візій української історії, які творить за мотивами
власних автентичних спостережень під час подорожей у минуле, проте коригує
відповідно до історичної міфології країни-замовника.
Кожелянко В. ЛжеNostradamus : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2001. – 148 с .
У фантастичному романі популярного українського письменника Василя
Кожелянка динамічно і з гумором поєднані шпигунські і передвиборчі пристрасті,
пошуки крізь час і простір, сучасність і минувщина, Київ і Париж, Стамбул і
Москва. Пригоди стикають героїв із земними і неземними силами. Персонажі роману
— Князь Байда Вишневецький, цар Іван Ґрозний, князь Острозький, султан
Сулейман, Нострадамус, інші історичні та вигадані особи.
Кожелянко В. Котигорошко : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2001. – 156 с .
Злам якихось
тисячоліть... «Від Нілу до Балтики, від Аппенін до Кавказу» — імперія Великої
України... Від свіжоспеченого чотаря ВНУ (Війська Непереможної України)
— до диктатора-президента, звитяжця над споконвіку ворожою Атлантидою, — злет
кар'єри українського плейбоя і супермена Вишнеслава Котигорошка... Василь
Кожелянко пішов у повний відрив.

Шанувальників
Кожелянка «Тероріум» неабияк здивує: політична фантасмагорія з
упізнаваними персонажами - це нове слово й новий щабель для письменника.
Захоплюючий сюжет, дотепні діалоги, пародія на Україну нинішню в проекції
на невеселе майбутнє - все це дозволяє стверджувати, що новий роман
Василя Кожелянка - найкраще з досі ним написаного…
.jpg)
Новий роман творця жанру «українська альтернативна
історія» здивує поціновувачів його прози цікавим поєднанням іронічного
ставлення до найменших подробиць життя Чернівців 1939 року з несподіваними
візіями культур інших країн та народів, віднайденими автором у маловідомих
книжках. Ретро-детектив густо приперчений своєрідним гумором, присмачений
соковитою буковинською говіркою та ароматизований стосунками у любовному
трикутнику. В оформленні книжки використані світлини довоєнних Чернівців,
сповнені ностальгії за своєрідним «букетом культур», згадувати який і приємно,
і щемко водночас.
Життя прожити – не поле перейти. Принаймні Ран – герой
нового роману одного з найпопулярніших сучасних українських письменників Василя
Кожелянка – переконаний, що треба перейти щонайменше три поля.
Воно й не дивно, адже Ран живе в часи легендарного
Трипілля, і для того, щоб стати повноправним володарем не лише краю людей Бика, а й усіх довколишніх країв, він мусить
пройти крізь безліч випробувань, створити нову релігію і навіть переступити
через себе. А коли стане, що він вчинить тоді?! Ніколи не здогадаєтеся: нинішні
володарі так не чинять...
.jpg)
Усі ми так чи так залежимо від речей, простих
та буденних, - як-то одяг, аксесуари, різні корисні чи марні дрібнички,
умебльовання житла й робочого місця і т. д., одне слово, - всього того,
що якось барвисто урізноманітнює сірість існування, але мало хто наважується
у цьому зізнатись. «Логіка речей» — це гола правда, а у цьому житті немає
нічого смішнішого й страшнішого за правду.
Кожелянко В. Чужий : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2008. – 176 с .
«Чужий» -
збірка кращих новел Василя Кожелянка у жанрі українська альтернативна
історія. Це суміш іронії, гіркої правди та, попри усе, оптимізму. Про українських
Воїнів і Каїнів, Президентів і винахідників машини часу - коротко,
страшно і… неймовірно смішно.

Ефіопська
січ - твір багаторівневий. На першому плані - звична для Василя Кожелянка
фантастична історія чи історична фантастика з елементами альтернативних версій.
Далі - спроби через головного персонажа, козака Павла Лазаренка, відстежити два
засадничі архетипи українства - "мати, в сенсі володіти" і
"зрадити". Крім того, це один із небагатьох у сучасній українській
літературі християнських романів. А назагал, шлях головного героя, це - шлях
людини від гріха до покаяння.
«Діти застою» – останній і, на думку
редактора, найкращий роман
Василя Кожелянка. Розділена між кількома персонажами
автобіографія і узагальнений портрет розчарованого покоління, нереалізовані
кохання і втрачені України, даремні в наших умовах західні ідеали і безсила в
наших головах східна мудрість, художньо переконливі екскурси у трагічне минуле
і чітке передбачення безпросвітного майбутнього, бездонний розпач і в’їдливий
гумор, «ліричні» відступи і «ненормативні» вислови – ось далеко не повний
перелік того, що знайде у цьому романі спантеличений читач.
Кальварія , 2000. – 196 с .
Найбільше
літературне відкриття останнього десятиліття. Найпарадоксальніший український
письменник — вперше у книжковому форматі. Розкішна інтелектуальна забава для тих,
хто має чуття гумору.
Основою
сюжету стала альтернативна історія про перемогу військ Вермахту і Української
повстанської армії як найбільш боєздатної частини цих військ під час Другої
світової війни. Червону армію відкинули за Урал; Гітлер і Бандера приймають
парад на Червоній площі в Москві...
Роман
Василя Кожелянка є, за словами автора післямови Ігоря Буркута, свідомо
провокативним. «Для нас цей твір перш за все є спробою позбутися застарілих
комплексів... легко сміятися з інших, але лише сміх зі своїх недоліків свідчить
про міцне психічне здоров’я». Кожелянко скидає старі міфи у прірву іронії і тут
же творить нові.
Роман
«Дефіляда в Москві» — лауреат премій «Гранослов» та журналу «Сучасність».
Переможець акції «Книжка року 2000».
Кожелянко В. Конотоп : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2000. – 176 с .
«Роман» про Конотопську битву 1659 року, коли гетьман
Виговський потрощив 100-тисячне московське військо і дістав на вибір кілька
вигідних для України історичних альтернатив. Але не скористався жодною. Та
«упущена вигода» і по нині є драстичною темою дискусій поміж шовіністів, шароварників
і пофігістів.
Сучасний журналюга Автовізій Самійленко дістає з
похмілля пропозицію пана Чортенка, власника газети «Ніч», змотатися у
відрядження не по горизонталі, а по вертикалі: на триста років у глиб. Далі —
репортажі з місця бойових дій для видань різного ідеологічного штибу.

Сатирично-гротескова версія подій 1991 року, коли
виповняється 50 років української самостійности, тематично нагадує попередні та
наступні книги буковинського прозаїка. Після Другої світової війни Україна стає
незалежною, але минає півстоліття, а радости нема: впали ціни на цукор і впав
курс української валюти гривні, за тим поповзли догори ціни на харчі й інші,
вкрай необхідні рядовому громадянину речі.
Дія роману розгортається паралельно в середовищі
правлячого режиму, де готується урядовий переворот зі сміливим убивством вождя
могутньої сусідньої держави Гробачова, мляво замаскованим під трагічний
випадок, та в середовищі чернівецької богеми, опозиційної до правлячого режиму
та зайнятої переважно пиятикою. Любовна історія головного героя роману
талановитого чернівецького журналіста Автовізія Самійленка перетворюється на
драматичний любовний трикутник, у якому всі залишаються нещасливими (тож
шанувальникам хепі-ендів книгу краще не читати), а сам Автовізій стає автором
кількох альтернативних візій української історії, які творить за мотивами
власних автентичних спостережень під час подорожей у минуле, проте коригує
відповідно до історичної міфології країни-замовника.
Кожелянко В. ЛжеNostradamus : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2001. – 148 с .
У фантастичному романі популярного українського письменника Василя
Кожелянка динамічно і з гумором поєднані шпигунські і передвиборчі пристрасті,
пошуки крізь час і простір, сучасність і минувщина, Київ і Париж, Стамбул і
Москва. Пригоди стикають героїв із земними і неземними силами. Персонажі роману
— Князь Байда Вишневецький, цар Іван Ґрозний, князь Острозький, султан
Сулейман, Нострадамус, інші історичні та вигадані особи.
Кожелянко В. Котигорошко : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2001. – 156 с .
Злам якихось
тисячоліть... «Від Нілу до Балтики, від Аппенін до Кавказу» — імперія Великої
України... Від свіжоспеченого чотаря ВНУ (Війська Непереможної України)
— до диктатора-президента, звитяжця над споконвіку ворожою Атлантидою, — злет
кар'єри українського плейбоя і супермена Вишнеслава Котигорошка... Василь
Кожелянко пішов у повний відрив.

Шанувальників
Кожелянка «Тероріум» неабияк здивує: політична фантасмагорія з
упізнаваними персонажами - це нове слово й новий щабель для письменника.
Захоплюючий сюжет, дотепні діалоги, пародія на Україну нинішню в проекції
на невеселе майбутнє - все це дозволяє стверджувати, що новий роман
Василя Кожелянка - найкраще з досі ним написаного…
.jpg)
Новий роман творця жанру «українська альтернативна
історія» здивує поціновувачів його прози цікавим поєднанням іронічного
ставлення до найменших подробиць життя Чернівців 1939 року з несподіваними
візіями культур інших країн та народів, віднайденими автором у маловідомих
книжках. Ретро-детектив густо приперчений своєрідним гумором, присмачений
соковитою буковинською говіркою та ароматизований стосунками у любовному
трикутнику. В оформленні книжки використані світлини довоєнних Чернівців,
сповнені ностальгії за своєрідним «букетом культур», згадувати який і приємно,
і щемко водночас.
Життя прожити – не поле перейти. Принаймні Ран – герой
нового роману одного з найпопулярніших сучасних українських письменників Василя
Кожелянка – переконаний, що треба перейти щонайменше три поля.
Воно й не дивно, адже Ран живе в часи легендарного
Трипілля, і для того, щоб стати повноправним володарем не лише краю людей Бика, а й усіх довколишніх країв, він мусить
пройти крізь безліч випробувань, створити нову релігію і навіть переступити
через себе. А коли стане, що він вчинить тоді?! Ніколи не здогадаєтеся: нинішні
володарі так не чинять...
.jpg)
Усі ми так чи так залежимо від речей, простих
та буденних, - як-то одяг, аксесуари, різні корисні чи марні дрібнички,
умебльовання житла й робочого місця і т. д., одне слово, - всього того,
що якось барвисто урізноманітнює сірість існування, але мало хто наважується
у цьому зізнатись. «Логіка речей» — це гола правда, а у цьому житті немає
нічого смішнішого й страшнішого за правду.
Кожелянко В. Чужий : соціальна
фантастика
/ Василь
Кожелянко . - Львів : Кальварія , 2008. – 176 с .
«Чужий» -
збірка кращих новел Василя Кожелянка у жанрі українська альтернативна
історія. Це суміш іронії, гіркої правди та, попри усе, оптимізму. Про українських
Воїнів і Каїнів, Президентів і винахідників машини часу - коротко,
страшно і… неймовірно смішно.

Ефіопська
січ - твір багаторівневий. На першому плані - звична для Василя Кожелянка
фантастична історія чи історична фантастика з елементами альтернативних версій.
Далі - спроби через головного персонажа, козака Павла Лазаренка, відстежити два
засадничі архетипи українства - "мати, в сенсі володіти" і
"зрадити". Крім того, це один із небагатьох у сучасній українській
літературі християнських романів. А назагал, шлях головного героя, це - шлях
людини від гріха до покаяння.
«Діти застою» – останній і, на думку
редактора, найкращий роман
Василя Кожелянка. Розділена між кількома персонажами
автобіографія і узагальнений портрет розчарованого покоління, нереалізовані
кохання і втрачені України, даремні в наших умовах західні ідеали і безсила в
наших головах східна мудрість, художньо переконливі екскурси у трагічне минуле
і чітке передбачення безпросвітного майбутнього, бездонний розпач і в’їдливий
гумор, «ліричні» відступи і «ненормативні» вислови – ось далеко не повний
перелік того, що знайде у цьому романі спантеличений читач.